Sunday, December 18, 2011

tahun ke-3

         hey,guys..apa yang dah masuk tahun ke-3 ne..ulang tahun perkahwinan kah,tunang kah,couple kah?..


                                                            gambar hiasan semata-mata


haha..bukanla... tahun 2011 ne,bermaksud dah masuk tahun ke -3 aku patah kaki...ok,mesti korang macam bengang kan,
                         
                                             "ala,mamat ne,tahun ke-3 patah kaki pun nak heboh"

                                                        "macam dy je yang pernah patah kaki"

                                                                     "DIC-do i care?"


ok,tak kisah la korang nak cakap apa kan,sebab ada crita lawak x juga tapi pelik kot disebalik kaki aku yang patah ne..kejadian ni berlaku time hari RAYA PUASA..HARI RAYA PUASA ok..bayangkan....
bayangkan....


                                                   betapa sedihnya tak dapat beraya kan?.
                                                  kejadian ni berlaku pada malam raya ke 3..


cmna boleh berlaku?
ok,semuanya bermula apabila semangat membara2 nak pergi surau untuk menunaikan seruan illahi.time ne solat ishyak..ok,macam biasa ambil wuduk...jap2,time ne aku tgh rushing nak kejar rakaat..(sbb ketinggalan)..so dengan rushing nya aku ambil wuduk,berlari menuju tangga surau..then suddenly,dengan lantai yang kering,tak hujan pon,cuaca ok je,tiba2 aku JATUH...JATUH..
ala,jatuh je pon....well,act bukan jatuh biasa ok,ne la punca kaki aku patah..(bukan kaki tapi jari kelingking)..

jari kelingking?jatuh..jari kelingking?cmna 2?
ok,time aku jatuh 2, kaki aku memang point betul2 kat bucu tangga simen 2.tu la tak pasal2 raya aku spoil sebab jatuh terjelincir..memalukan..time 2,darah memang berada merata-rata kat atas lantai surau 2..dah la time 2 takde orang..jemaah lain tengah solat..aku pun dengan azan yang kuat bangun...sekali tengok jari kaki aku memang macam dah nak putus,tapi tabahkan diri,drive scooter balik rumah..#untung la rumah tak jauh dari surau.

AND 1 more thing,malam 2 la juga my parents buat open house besar-besaran..aku memang frust la,member2 dah ramai aku jemput,tapi apa boleh buat.dah takdir,terima dengan tabah.

                                              then my mum sent me to hospital for operation..



manakala kat rumah,my sister and cousins yang kena layan tetamu yang hadir..sbb my parents waiting for me at HOSpital..after beberapa jam kat hospital 2,siaplah juga operation aku.then aku balik rumah dengan kaki yang telah disimen..


moral values: 1) jangan nak rushing2 dalam melakukan aktiviti..
                     2) ibu bapa sentiasa berada di sisi kita.ibu bapa adalah insan yang paling penting dalam hidup ini      
                                                               
                                                               i love u mumy and babah..
ne picture my mum n dad time dorang bercuti kat korea...
hahahaha...
.takde la,ne pic time vacation kat genting hinglands.

No comments:

Post a Comment