Wednesday, December 28, 2011

Hero!!!!!

hye peeps, semalam fatin and i went to sunway piramid..memandangkan setelah beberapa hari tak keluar dari puncak alam ne,so,kitorang pun nekad nak pg sunway piramid untuk hilangkan boring and tension..

we went there by bus..rapid kl..aku dan fatin berdiri je,sebab ramai orang kn..berdiri dekat pintu..


ok, then time on the way nak g sunway 2,ada seorang pakcik ne..umur dalam lingkungan 40 tahun la..pakcik ne stop kat subang parade..then, time pakcik 2 nak turun,suddenly,orang2 yang berdiri dekat pintu ne,dengar bunyi cracking tau..*semua time 2 macam shock..then tngok2, kat bawah pakcik tadi 2,macam struggle...struggle?sebab?...

kaki pakcik 2 patah.....wat?patah?????yup,peeps..patah..*x percaya..?

ok,rilex guys,act kaki pakcik 2 dislocated....pakcik 2 pakai kaki palsu,then time turun bus 2,pakcik 2 macam tersilap langkah..dislocated la..
so,aku pun jadi hero la time 2..bantu pakcik 2..pasangkan kaki pakcik 2 balik,pimping pakcik 2 ke tepi jalan.,tenangkan pakcik 2 sebab pakcik 2 macam sedih n panic...then,in time,tiba2 bus rapid kl 2,jalan la pulak. padahal aku belom sampai lagi ke destinasi aku*sunway piramid..

                                   tunggu..tungguu..tungguu..2 je la ayat yg keluar dalam otak aku..

 well,nasib dalam bus 2 ada fatin kn,so dia minta la pakcik bus 2 untuk berhenti sekejap sebab aku tertinggal..agak jauh jugak la bus 2 berhenti..then terpaksa la aku berlari menuju ke arah bus tu..

time,berlari 2,terasa macam hero gila..haha..tapi hero yang ditinggalkan..*sad..then naik je bus,tiba2 semua orang tepuk tangan.."huhuhu,god job bro"   "piwiiitt" ceh,hero kn.
.aku hanya mampu tersenyum..hahahah.."thank you..thank you.."

ok pengajaran hari nie,ringan2 kan la tulang anda untuk menolong orang yang berada dalam kesusahan..benda baik yang kita lakukan akan mendapat pahala..renung-renungkan lah..

2 je la untuk post kali ne..pyooong..




p/s:last part 2,tambahan je..act xde pun orang bersorak..bajet je..

4 comments: