Wednesday, August 17, 2011

remember

pernah tak korang teringat akan sesuatu peristiwa bila korang dengar sebuah lagu.contoh bila korang tengah dengar lagu ,then terimbas satu peristiwa yang berkaitan or ada link dengan lagu tu?

kalau pernah,apakah perasaan anda ketika itu?

mesti best kan,or sedih or apa-apa sahaja la,yang penting setiap lagu membawa makna kepada anda.erm,baru-baru ini,aku sering mendengar lagu sebab tension dengan kehidupan sebagai budak ASASI yang terlampau rimas n buzy keterlaluan.sampai kurang masa untuk enjoy my life as a teenager.

well,memang lah,aku dihantar ke sini untuk belajar bukan untuk enjoy tapi,hey,sometimes enjoy pon penting laa..
nnti gila kot kalau terlampau study..(ok macam out of topic dah ne),back to the topic.ok,recently aku asyik dengar lagu,then sampai la 1 lagu ne...bait2 lagu 2 cmne...i want nobody,nobody but u..i want nobody no body but i...erm,msti korang tau kan lagu apa....drumrolll.............NOBODY...by  wonder girl...


hahaha..lagu ini popuar gila kot time dulu2.hehe.ok2,apa yang mengingat aku pasal lagu ni..erm..ok,aku still ingat back in time when we still in white shirt wearing a tie and seluar hijau gelap..yes..zaman persekolahan..time itu tengah bulan ramadhan la(ok nampak kaitan dea,sekarang kan tengah bulan ramadhan),time 2,aku dengan member2 aku,escape terawih tau.(nampak sangat kiteorng ne syaitan kan??)hehhe..then baring2 ar atas katil sambil dengar lagu ne..tengah seronak melayan lagu ne,tetiba datang idea untuk belajar step tarian ne...

erm,kalau idea step ne mesti la datang dari aku,hahha..ok then aku ajar la member2 ku yang lain ne untuk fasih dalam tarian ne(fasih?suka hati ja),kiteorang belajar dalam dorm dengan keadaan yang snagat gelap di sulihi dengan lampu tandas yang samar2..(amboi nmpak sngt sekolah buruk(lama)).yang kedengaran hanya bunyi 3,4,5,6,7 and 8..hehehe...

tengah focus belajar ne,ttba pintu dorm terbuka,dalam hati,ala angin ne,sekali..dengdengdengdeng...ustaz tengah pegang rotan dengan muka yang ganas macam hulk...


kami semua terkejut dan tak terkata  apa2..hanya mampu berserah. then berlaku la proses rotan merotan.start dari pada itu,aku mulai insaf dan akan datang terawih kerap.

macam aku cakap time intro tadi,setiap lagu membawa kepada peristiwa sedih or happy.peristiwa aku sedih tapi memberi pengajara dan aku beruntung sebab peristiwa ini terjadi.ianya telah menjadikan aku seseorang yang lebih baik sekarang.

p/s:actually ada lagi peristiwa yang berlaku sebelum kami terkantoi oleh ustaz.hehehe..tapi SECRET..

No comments:

Post a Comment