Saturday, March 26, 2011

kawan dan sahabat???

hye guys!!!

kawan dan sahabat???apa perbezaan 2 benda nie??ok,kali nie aku mau crita pasal kawan2 ku.cmna aku boleh kenal dorang ?ok,aku dulu sekolah di s.k layang-layangan.Syukur alhamdullilah keputusan UPSR ku agak baik jga la wlaupun x membanggakan sangat.Jadi,oleh sebab itu,aku saja seorang daripada s.k layangan yang dapat masuk Sekolah Menengah Sains Labuan(smsl). First2 memang aku x mhu sbb aku ja sorang yg dpt,jd bnda 1st yg terlintas d fikiran ku kan,

"sepa bakal jadi kawan ku nnti d sna?"

wah,memang e2 ja la yg aku fikir.ehhhhh,jap2 sptutnya aku crta psl kawan ku bkan pasal aku.ok2,sebenarnya aku bersyukur dapat msuk smsl,bnyk kwn2 aku jmpa.ok first,kawan yang aku mhu crta ialah NIEZAM

sepa niezam nie?penting ka dea nie?
wau,niezam ne seorang yang sangat happening and happy go lucky.sepa yang bru kenal dea pasti akan suka dengan personaliti dea.periang,gila2,suka ketawa,jarang marah,baik,suka tolong orang x kira kawan or bukan.erm,perkataan paling senang,mcm ANGEL.wlapun actually nya kita ja yg tahu pa yg berlaku kan jam.kan?kan?hahhaha.ok cukup pasal niezam.

ATIQAH AWALUDDIN@THIQS.
erm,ngam dengan nama dea "thiqs" memang menunjukkan sepa dea yang sebenarnya.dea merupakan pelajar form 4 baru d smsl.1st2 jmpa dea nie,wau,sepa minah nie?tp klu aku mc ingt tyme dea first2 datang,rmai yg ckp dea nie kancang addmath.oee,kagum bila dpt tahu.well,mcm besa,khabar angin hanyalah khabar angin.tp akhirnya dea membuktikan jua yg sememangnya dea nie hebat dalam addmath.sori bukan A-,or A ok.A+. ingat cincai.hahaha.Erm,mhu ckp kmi kapel mmg bukan tp mmg kmi rapat.dea duduk sebelah aku tyme form 5.dea bnyk bntu aku dlm selesaikan bnyk masalah.dri bio,ke masalah peribadi.haha.keep our secret k thiqs.

next..

BULLAH
erm,sepa nda kenal bullah.tauke sayur d labuan.hahaha.perwatakannya memang jauh bezanya dengan aku,tp dea bnyak ajar n ubah aku jadi orang yang aku anggap "ok la".berbanding aku yang sebelum nie.erm,kalau aku ada masalah,dea lah orng yang first akan ku cri.dari masalh peribadi ke masalah bini2 ke masalah kawan.bnyk laaa n dea la orng yg patut kmu cri klu mhu thu semua rahsia ku.hahhahahahaha. Tapi minta maaf awal2 la,jangan harap la dea mhu g thu.aku yakin yang dea nie pegang janji nya.ok,bulah nie actuallynya memang seorang yang sangat ssah untuk dengar pendapat orang len.sorry bulah klu bru skrang aku ckp,tp e2 la knyataan nya.hahah.buruk ka bnda 2?erm x la.actually nya bgs jua sbb dea sngt yakin n thu dengan segala tindak tanduknya.aku yakin dengan setiap keputusan yang dea bwat adalah betul.tp hahhaha.lucu.pernah jga la dea tersilap n dengar nasihat aku.hahhaha.benda yang aku x boleh lupa pasal bulah nie,hahhaha,tyme kmi membakar tuuuuuuuuuuuutttttttttttttttttttttt d dorm nya.hahaha.mc ingt tong hijau milo bulah.hahhahaa...
e2 la saat yang aku akan ingt smpai mati.lucu nie..well,dea la kawan baik ku forever.harap2 laaa....dan 1 bnda lgi,aku mc ingt dea slalu kc aku dngr lagu metal n black.hahasmpai satu ketika aku boleh2 berpaling dari dengar lagu korea.smpaikan niezam n amir tkajut.
aku masih ingat ayat niezam "mana sudah AIZAT  yang korea dulu"
hahhaha..
dan ayat c amir pulang "ko thu jam, dea maki aku tyme awal2 pagi,dah la bru bngun."
hahahaha...

kata-kata herman manan untuk menjawab persoalan title 2,kawan dan sahabat?pa beza nya?
"kawan nie ialah orang yang ada bersama kita bila kita senang ja tp sahabat ialah orang yang ada bersama kita tyme kita senang dan susah"
dan 1 benda yang kmu perlu tahu,dorang 3 diatas nie ialah sahabat ku
aku harap persahabatan kita kekal sampai bila2.


p/s: kepada member2 yang lain,bukan nda mhu tulis pasal kmu tp lain kli la.pnt oe menulis blog nie.
hrp nda yg terasa.

No comments:

Post a Comment